NEXT LEVEL RETAIL CENTRE

DEVELOPMENT AND MANAGEMENT

Fashion Outlet Leipzig

NEXT LEVEL RETAIL CENTRE

DEVELOPMENT AND MANAGEMENT

INTRODUCTIE
Het grote economische herstel van de nieuwe deelstaten van Duitsland in de afgelopen twintig jaar heeft vooral in midden-Duitsland gezorgd voor een grote opleving. In vergelijking met de rest van het land, lopen de centrale Duitse deelstaten nu voorop als het gaat om groei-, werkgelegenheid- en inkomstentrends. Steden zoals Leipzig en Dresden spelen al lang een wereldwijde rol en de koopkracht heeft nu een hoog niveau bereikt. Het grote aanbod aan recreatie-activiteiten in de streek, samen met de vele toeristische trekpleisters en het grote toeristische potentieel, bieden de volmaakte gelegenheid om recreatie en outlet shopping te combineren. Andere factoren zijn de potentiële bezoekersaantallen van ongeveer 42 miljoen mensen per jaar vanwege doorgangsverkeer op de snelweg A9 en een groot aantal bezoekers dat overnacht in Saksen-Anhalt en Saksen.

USP'S
• Direct gesitueerd aan de snelweg A9 (München – Berlijn)
• Toegankelijk en zichtbaar vanaf de snelweg
• 50.000 tot 70.000 passerende auto’s per dag
• Vlakbij de snelweg A14 (Dresden – Hannover)
• Verzorgingsgebied:
60 minuten: 2,5 miljoen inwoners
90 minuten: 6,2 miljoen inwoners

FASE I
Project: Fashion Outlet Leipzig
Locatie: Brehna, Sachsen-Anhalt, Duitsland
Project type: Fashion Outlet Centre
Totale omvang: Retail: 11.500 m²
Status: April 2016 geopend
Architect: ITG, Düsseldorf
Ontwikkelaar: ITG Euro-Shopping-Malls Einkaufs- und Gewerbezentrum Brehna GmbH & Co KG en Stable International Development
Owner: ITG Euro-Shopping-Malls Einkaufs- und Gewerbezentrum Brehna GmbH & Co KG